Ryghold

Holdet er for dig som har brug for træning af ryggen under specielle hensyn. Træningen vil have fokus på at øge bevægeligheden, stabilitet samt styrke og udholdenhed. I træningen vil vi arbejde med forskellige redskaber som bolde, elastikker, kettlebells, måtter mm.

Udover diverse redskaber vil vi arbejde funktionelt med kroppen og lave en masse bevægelighedstræning og øvelser med egen kropsvægt.

 

Aldersrelateret træning for børn og unge – onsdage fra 15.30 – 16.30

aldersrelateret træning

Holdet er for dig, der enten er skadet og ikke kan træne din normale idræt på vanligt niveau, eller dig som gerne vil blive stærkere i nogle af dine svagere sider. Du kan træne med for at komme dig over en skade. Eller du kan træne med for at blive stærkere i din kropskerne og dermed blive bedre til den idrætsgren du normalt dyrker.

Træningen er varieret, sjov og udfordrende og tager hensyn til, at du endnu ikke er fuldt udviklet. Du vil opleve en god blanding af puls, styrke og funktionelle øvelser, som alt sammen har til hensigt at give dig en stærkere kerne og et bedre bevægemønster. Mathias som står for holdet har behandlet og trænet børn og unge igennem en årrække. Han har stor viden og erfaring omkring grundmotorisk træning samt tilrettelæggelse og dosering af træning i forhold til stadiet for din fysiske udviking.

Han har selv været løber, siden han var 7 år gammel og kender på egen krop de udfordringer, der kan være som ung atlet.

Holdet kører onsdage fra 15.30 – 16.30 og koster 150 kr pr gang.

 

Yoga for alle – mandage fra 18.30 – 19.30

Sportsfyssen tilbyder yoga hver mandag kl. 18.30 – 19.30. Stilen er ”flow yoga” hvor det indgår styrke, fleksibilitet og smidighed. Du vil lave øvelser der bringer kroppen i bedre balance samt forbedre din holdning og bevægelighed. Holdet er med få deltagere og der vil være stor opmærksomhed fra instruktøren så der er plads til individuelle behov.

Prisen per gang er 150 kr.

Tilmeld dig her: mail@sportsfyssen.dk.

 

Vikingetræning – fredage 17.00 – 18.00

Styrketræning for hele kroppen, inspireret af crossfit, cirkeltræning og god ”gammeldaws” boksetræning. Sammensat med en fysioterapeuts fornuft for ikke at få overbelastningsskader. Du vil få intensiv styrketræning, stabilitetstræning og få brugt hele din coremuskulatur. Træningen henvender sig til dig der er i god form, og som gerne vil lave en gang hård effektiv supplerende styrketræning en gang om ugen.

 

Skadesforebyggende træning mandag, tirsdag, torsdag og fredag kl. 7.00 – 8.00.

Det bedste du kan gøre ved en idræsskade er at undgå at få én. Skadesforebyggende træning er den bedste kur mod skader, jo bedre fysisk form du er i, det mere træning kan din krop holde til, og jo bedre resultater vil du opnå. Træningen er for hele kroppen, styrke, stabilitet og udholdenhed, du skal være i rimelig form og skadesfri. Sportsfyssen tilbyder holdtræning hver mandag og fredag kl. 7.00 – 8.30. Ønsker du en gratis test/prøve time så send en mail til mail@sportsfyssen.dk

 

Knæhold hver Torsdag kl. 17.00 – 18.00

Knæholdet ligger Torsdag kl. 17 – 18. Holdet henvender sig til dig der er blevet opereret eller har en skade i knæet som har resulteret i tab af muskelstyrke. Træningen vil sikre at du får styrke, stabilitet og udholdenhed i dit knæ igen. Vi vil træne hele kroppen men focus er på de områder der har stor betydning for et velfungerende ryg, hofte knæ og fod.